maandag 28 september 2009

Hart voor The Beatles

Afgelopen zaterdag was het zover. Maarten 't hart was weer eens in zijn geboortestad Maassluis, mijn woonplaats, om zijn nieuwste roman "Verlovingstijd" te signeren. Drie jaar geleden was hij er ook om "Het psalmenoproer" te signeren. Net als toen had ik twee plastic tassen vol met boeken van de schrijver. Zoveel waren er weer bijgekomen in de afgelopen drie jaar. Toen hij me zag binnenkomen in boekhandel "Het Keizerrijk" moest hij lachen. Telkens wanneer de stroom mensen ietsje kleiner werd, tekende hij mijn boeken. Alleen in de nieuwste boeken "Verlovingstijd" en "Het dovemansorendieet" zette hij tevens datum en plaats.
Na afloop stelde ik hem de prangende vraag of hij echt zo'n hekel aan The Beatles heeft als hij in zijn laatste roman beschrijft. Nou, dat valt wel mee. Hij speelt wel eens "Yesterday" op het orgel en hij overweegt zelfs de onlangs verschenen box met geremasterde CD's aan te schaffen. Is hij bekeerd? In ieder geval een pak van mijn hart.

1 opmerking:

  1. Een leraar van mij van het conservatorium,
    een echte jazz-man, is een paar jaar geleden
    na een bezoek aan Liverpool ook bekeerd tot het
    Beatlesdom.

    BeantwoordenVerwijderen